دکوراسیون

هنر و علم طراحی، برنامه ریزی، نظارت و اجرای دکوراسیون داخلی و مبلمان می باشد.

در واقع دکوراسیون تخصصی است که با بکارگیری تکنیک ها و خلاقیت در داخل یک ساختار، هماهنگ با بافت و پوسته بنا جهت دستیابی به محیطی مطلوب، هموار سازی نیاز مصرف کنندگان و بهبود فرهنگ و زیبایی عمل می کند.

دکوراسیون داخلی حلقه اتصال میان معماری و طراحی داخلی است. این رشته از طرفی همانند معماری با ساختمان و اجزا و عناصر سازنده ساختمان سروکار دارد و از طرفی مانند طراحی داخلی بر فضاهای داخلی تاکید دارد اگر بگوییم معماری با مسائلی با مقیاس بزرگ شهری در تماس است تخصص معماری داخلی در مقیاس انسانی و ارتباط با فضاهای عمومی و شخصی است. و ماحصل آن ارتباط انسان با جهان پیرامون است. معماران داخلی علاوه برداشتن دانش کافی در زمینه معماری به توسعه و دریافت حس دریافتی از فضاهای معمارانه می‌پردازند به گونه‌ای که حس تعلق و یکپارچگی را در فضا به وجود می‌آورد و به عبارت دیگر به معماری فضا از نقطه نظر ساکنان یا استفاده کنندگان آن می‌پردازد.

دکوراسیون سالن‌ های زیبایی، به خصوص آرایشگاه های زنانه، امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ به این دلیل که یکی از مهم ترین ملاک های انتخاب سالن های زیبایی توسط مشتریان، دکوراسیون داخلی و شیک بودن آن است. این امر، از دلایل عمده جذب مردم به این مکان ها بدل شده و صاحبان سالن های زیبایی همواره در صدد ایجاد بهترین فضای داخلی برای دکوراسیون آرایشگاه زنانه خود می باشند.

سبک طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه

سبک-طراحی-دکوراسیون-آرایشگاه-زنانه

سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه وجود دارد. از جمله این سبک ها می توان به مدرن، رترو، مینیمالیست، کودکانه و غیره اشاره کرد. پیش از آغاز ساخت و طراحی دکوراسیون آرایشگاه زنانه، باید در نظر داشته باشیم کدام یک از سبک ها را می خواهیم اجرا کنیم .

به عنوان مثال دوست دارید آرایشگاه شما در سبک مدرن و خلوت باشد یا لوکس و تجملاتی و غیره. استفاده از دو سبک در یک فضا، اصلا نتیجه خوبی را به دنبال نخواهد داشت و باعث نبود توازن و تعادل در محیط می شود. قرار دادن یک تابلوی سلطنتی روی دیوار های مدرن چوبی، اصلا ایده عاقلانه ای نمی باشد چرا که دو سبک با یکدیگر ادغام شده است.

استفاده از کاغذ دیواری های گلدار و شلوغ، تابلو های بزرگ و تجملاتی و همچنین بکارگیری عناصری مثل لوستر های جلب توجه کننده، مواردی است که در سبک تجملاتی آرایشگاه ها دیده می شود. در مقابل استفاده از کاغذ دیواری یا پوشش های خلوت و مدرن برای دیوار، در کنار استفاده از تابلو های کوچک و کلاسیک و همچنین نور پردازی مخفی و سبک، چیزهایی است که در دکوراسیون آرایشگاه زنانه مدرن می توان آن را دید.

رنگ بندی دکوراسیون آرایشگاه زنانه چگونه باشد؟

رنگ-بندی-دکوراسیون-آرایشگاه-زنانه-چگونه-باشد؟

در ساخت و اجرای دکوراسیون آرایشگاه زنانه، رنگ بندی مهم ترین نکته ای است که حتما باید به آن توجه ویژه ای شود. استفاده بجا و درست از ترکیب رنگ ها، می تواند یک فضا را به بهترین نحو ممکن جلوه دهد و هم می تواند باعث طرد شدن مخاطبان از آن شود. معمولا ترکیب رنگ سفید با رنگ های زنانه و لطیف مثل صورتی، بنفش، آبی کمرنگ و رنگ های این چنین، زیبایی خاصی را به این محیط ها می دهد. رنگ صورتی، رنگی است که پر نفوذ ترین و جذاب ترین رنگ در میان بانوان است و استفاده از آن می تواند تا حدود زیادی به زیبایی دکوراسیون آرایشگاه زنانه شما کمک کند. همچنین رنگ هایی مثل آبی کمرنگ، یاسی، گلبهی و مغز پسته ای نیز از دیگر رنگ های مورد علاقه بانوان به شمار می رود .

نورپردازی سالن زیبایی را جدی بگیرید

یک مشتری، هنگامی جذب دکوراسـیون آرایشگاه زنانه شما می شود که نورپردازی آن تکمیل و استاندارد باشد. نورپردازی استاندارد به این معنی نیست که از چراغ های پر تعداد استفاده کنیم، بلکه استفاده اصولی از عوامل روشنایی به طوری که مثلا دیوار ها و ملزوماتی مثل آینه، رنگ و لعاب خاصی بگیرند و بیشتر دیده شوند، در این بخش می گنجد. استفاده از رنگ های سفید و زرد در کنار هم یا به صورت جداگانه، ایده ای است که ما پیشنهاد می کنیم. لامپ های این رنگی پوست انسان را به نما می آورد و باعث زیبایی تصاویر در آینه و عکس می شود. همچنین مرسوم است که لامپ های حبابی اطراف آینه ها نصب می کنند که این کار بیشتر در کشور های اروپایی انجام می شود و در کشور های آسیایی مثل ایران، نصب نورپردازی در سقف و حاشیه ها بیشتر رواج دارد.

انتخاب متریال و رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه

رنگ و متریال انتخابی بنا بر هر نوع طراحی سالن زیبایی بانوان متفاوت است اما در هر حال مهم است که رنگ‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. استفاده از یک رنگ در فضا سبب خسته‌کنندگی و یکنواختی فضا می‌شود. توصیه می‌شود از یک رنگ در دو طیف و یک رنگ سوم فرعی برای فضا استفاده شود. امروزه طراحی بیشتر به سمت مدرن و مینیمال رفته و از فضاهای شلوغ خبری نیست. استفاده از متریال باکیفیت در طراحی دکوراسیون سالن زیبایی زنانه می‌تواند زیبایی دائمی سالن را تضمین کرده تا پس از مدتی شاهد شکستگی، خراش در سطوح، رنگ‌رفتگی و سایر مشکلات نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

خبرگزاری زیبایی
از طریق واتساپ ارسال کنید