دوره تربیت مدرس درصنعت زیبایی

دوره تربیت مدرس درصنعت زیبایی یک دوره آموزشی است که به افراد متخصص در حوزه زیبایی کمک می‌کند تا به عنوان مربی و مشاور در این صنعت فعالیت کنند. زیبایی نیوز به عنوان برترین موسسه آموزشی در تاریخ صنعت زیبایی در ایران، بهترین اساتید خود را برای برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس زیبایی برای متخصصان این حوزه معرفی کرده است. در این مقاله، در مورد دوره هایی که باید برای تبدیل  شدن به یک مدرس درصنعت زیبایی آموزش ببینید، بحث می‌کنیم.

مرحله اول تربیت مدرس درصنعت زیبایی

دوره تربیت مدرس درصنعت زیبایی شامل چندین مرحله است. اولین مرحله این دوره، آموزش مهارتهای تدریس و ارائه تدریس است. گذراندن این مرحله به منظور آموزش نحوه تدریس به مدرسان صورت می‌گیرد.

دوره آموزش ارائه تدریس یا مهارتهای تدریس

مهارت تدریس به مجموعه مهارت هایی گفته می شود که برای انتقال دانش و یک حرفه به دیگران لازم است. در حوزه بیوتی، این مهارت به عنوان یکی از مهارت‌های اساسی برای ارائه آموزش‌های موثر و کارآمد به هنرجویان بسیار مهم است. برای مثال، این مهارت به مربیان بیوتی کمک می‌کند تا بتوانند با استفاده از روش‌های نوین و جذاب، هنرجویان را بهتر و کارآمدتر آموزش دهند. همچنین، مهارت تدریس به مربیان کمک می‌کند تا بتوانند بهترین روش‌های آموزشی را برای هر هنرجو انتخاب کنند و با توجه به نیازهای آنان، آموزش‌های موثرتری ارائه دهند. در کل، مهارت تدریس در حوزه بیوتی بسیار مهم است و به عنوان یکی از مهارت‌های اساسی برای مربیان بیوتی، باید به طور جدی توسعه داده شود. در این راستا، دوره آموزش ارائه تدریس یا مهارتهای تدریس برگزار می شود که شامل مراحل زیر است:

  • بررسی و بکارگیری اهداف اموزشی:در تعیین دقیق برنامه درسی و تنظیم فعالیت‌های آموزشی بر اساس اهداف درس به اساتید کمک می‌کند.

  • برنامه‌ریزی آموزشی: در برنامه‌ریزی آموزشی، محتوای دوره، روش‌های آموزشی، نحوه اجرای برنامه و ارزیابی اثرات دوره نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

  • نیاز سنجی: یک فرآیند که به منظور شناسایی نیازهای آموزشی مدرسان و پر کردن شکاف دانش و مهارت در نیروی کار برای دستیابی به عملکرد مطلوب انجام می‌شود.
  • تهیه و تنظیم طرح درس و جزوه نویسی: طرح درس شامل اهداف کلی و جزئی، موضوعات، مواد آموزشی، روش‌های آموزش، فعالیت‌های آموزشی، ارزیابی و تمرین منزل هنرجویان برای یادگیری بهتر است.
  • بکارگیری وسایل کمک آموزشی: استفاده از وسایل کمک آموزشی می‌تواند به بهره‌گیری از سرعت، دقت و سهولت در امر آموزش و یادگیری کمک کند.
  • اجرای دوره های آموزشی و اسلاید سازی: در این دوره به اصول اساسی و اثرگذار برای ارائه و سخنرانی جذاب و حرفه ای پرداخته می‌شود.
  • سنجش و ارزیابی: بهمنظور تعیین میزان پیشرفت هنرجویان و ارزیابی اثربخشی آموزش‌ها انجام می‌شود.
  • ارائه مدرک فنی و حرفه ای: برای ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای در دوره آموزش ارائه تدریس، می‌توانید از دوره‌های آموزشی زیبایی نیوز استفاده کنید.

مرحله دوم تربیت مدرس درصنعت زیبایی

دومین مرحله دوره تربیت مدرس درصنعت زیبایی، شامل آموزش روش تدریس است. شیوه تدریس به مجموعه روش‌ها و فنونی گفته می‌شود که برای انتقال مفاهیم و دانش به مدرسان استفاده می‌شود.

دوره آموزش شیوه تدریس

روش تدریس به مجموعه فعالیت‌ها و روش‌هایی گفته می‌شود که منجر به یادگیری افراد می‌شود. برای یادگیری مفاهیم و روش ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. در روش‌های فعال، هنرجویان نقش فعالی در یادگیری دارند و با همراهی مدرس، به فعالیت پرداخته و به صورت قابل لمس با موضوع مورد تدریس ارتباط برقرار می‌کنند. روش تدریس تنها شامل ارائه اطلاعات نیست، بلکه به شدت تأکید بر فراهم کردن شرایط یادگیری و تعامل در آن دارد. دوره‌های آموزشی مختلفی برای آموزش شیوه تدریس وجود دارد که در آن‌ها به بهترین روش‌های تدریس پرداخته می‌شود. در این دوره‌ها، مفاهیم مختلفی مانند تعریف و مفهوم تدریس، روش‌های نوین و جدید تدریس، پوشش محتوای دوره، ارزیابی به عنوان بخش لازم روند یادگیری، حضور منظم هنرجویان و آمادگی آن‌ها پیش از هر جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرند. دوره آموزش شیوه تدریس شامل رئوس زیر است:

  • هدف سنجی هنرجویان: برنامه‌های درسی باید به گونه‌ای طراحی شوند که انتظارات مدرسان از هنرجویان در جریان آموزش را برآورده کنند.
  • ساختار فن بیان: به اصول فن بیان در تدریس و روش‌هایی برای تقویت فن بیان در تدریس اشاره دارد.
  • رسمی صحبت کردن: مهارت‌هایی مانند ارتباط چشمی، استفاده از کلمات مناسب، پرهیز از خجالت، و استفاده از زبان بدن آموزش داده می‌شود.
  • صداسازی: افراد با تکنیک‌ها و تمرین‌های صداسازی آشنا می‌شوند و با تمرین آن‌ها می‌توانند صدای خود را تقویت کنند و بهبود بخشند.
  • مهارت زبان بدن: یکی از مهارت‌های معلمان و اساتید است که می‌تواند در افزایش کیفیت آموزش تاثیر گذار باشد.
  • تاکید یا آکسان گذاری: آکسان گذاری در فن بیان به معنای برجسته کردن یک کلمه یا جمله در حین صحبت کردن است.
  • اصول و مبانی سخنرانی: مدرس باید بتواند با هنرجویان ارتباط برقرار کند و توجه آن‌ها را بر روی مفاهیم ارائه شده متمرکز سازد.

بمباران سوال و بحران در سخنرانی: به معنای پرسیدن سوال‌های بسیار زیاد و متعدد در مورد یک موضوع است تا هنرجویان برای پاسخ دادن به آن‌ها به دنبال جواب‌های دقیق و کامل باشند.

مرحله سوم تربیت مدرس درصنعت زیبایی

سومین مرحله تربیت مدرس درصنعت زیبایی، شامل آموزش فنون توسعه کسب و کار است. در صنعت زیبایی، تدریس و آموزش یکی از پرسودترین حوزه های فعالیت است. این دوره راهی موثر برای تبدیل شدن به یک مربی با تجربه و با درآمد بالا در حوزه زیبایی محسوب می‌گردد.

دوره آموزشی فنون توسعه کسب و کار

دوره فنون توسعه کسب و کار یک دوره آموزشی است که به شخص مهارت های لازم برای توسعه کسب و کار را آموزش می‌دهد. مدیریت صحیح و کارآمد سالن های زیبایی می تواند به بهبود کیفیت خدمات، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت بهبود سودآوری کمک کند. در این صنعت، برندینگ، مدیریت منابع انسانی، مدیریت مالی، تبلیغات و بازاریابی، مدیریت موجودی، مدیریت زمان و مدیریت روابط با مشتریان از جمله مواردی هستند که برای موفقیت سالن های زیبایی بسیار مهم هستند. به طور کلی، توسعه یک کسب و کار موفق سالن زیبایی مستلزم برنامه ریزی دقیق، مدیریت موثر و تمرکز بر ارائه خدمات با کیفیت بالا و تجارب مشتری است. این دوره شامل رئوس زیر است:

  • آموزش روش قیمت گذاری: بهمعنای تعیین قیمت برای محصولات و خدمات به چندین روش و استراتژی است.
  • آشنایی با مباحث مارکتینگ و سوشیال مدیا: تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها، یکی از روش‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است که جهت تبلیغ برند و جذب مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • آموزش سیستم سازی مجموعه: سیستم سازی به معنای تفکر سیستمی و ساختاردهی کردن فرایندها و فعالیت‌ها به صورتی است که بهبود کارایی، کاهش اشتباهات و خطاها و بهبود ارائه خدمات به مشتریان را به دنبال دارد.
  • آموزش برگزاری لایو های مشترک: لایو دونفره اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که با دوستان خود به صورت زنده در اینستاگرام مصاحبه کنید. مدرسان می توانند از این قابلیت برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند
  • آموزش کمپین تبلیغاتی: برای رسیدن به هدف‌های مطلوبی مانند افزایش شناخت برند، افزایش فروش و بهبود ارتباطات، نیاز به یک کمپین تبلیغاتی داریم.
  • آموزش برگزاری ورکشاپ تخصصی: ورکشاپ تخصصی به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های تخصصی خود را در زمینه‌های مختلفی بهبود بخشند.
  • آموزش برگزاری دوره آنلاین: استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها به عنوان یکی از روش‌های اصلی دیجیتال مارکتینگ، جهت تبلیغ برند و جلب مخاطبان بسیار مؤثر است.
  • آموزش برگزاری همایش: روشی است که برای جمع‌آوری افراد با علایق و تخصص‌های مشترک برای تبادل نظر و گفت‌‌وگو و یا حل مشکلات مربوط به یک حیطه استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

خبرگزاری زیبایی
از طریق واتساپ ارسال کنید